Ανεμογεννήτρια… με φρένα – Απίστευτα πατέντα του ΤΕΙ

Ανεμογεννήτρια με… αντοχή σε περιοχές με ισχυρότατους ανέμους

Πρωτότυπη ανεμογεννήτρια με σύστημα φρένου, που μειώνει δραστικά τις στροφές του μηχανισμού για να προστατεύεται έτσι σε περιπτώσεις σφοδρής ανεμοθύελλας, ή για να τοποθετείται και σε περιοχές με πολύ ισχυρό αέρα, χωρίς να σταματάει από την άλλη να δουλεύει για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, παρουσίασε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη”  ο μηχανολόγος-μηχανικός στο Εργαστήριο Αιολικής Ενέργειας του ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Κουτσαυτάκης. Η πατέντα αυτή θα είναι στο εξής στη διάθεση μιας εταιρείας που μπορεί να ενδιαφερθεί για μαζική παραγωγή ανεμογεννητριών με βάση τη συγκεκριμένη εφεύρεση, ενώ μέσα από το έργο του Εργαστηρίου δίνονται σαφείς διαβεβαιώσεις ότι τεχνογνωσία υπάρχει αν θέλουμε ως κοινωνία να προχωρήσουμε μπροστά, αφήνοντας στο “χθες” τις όποιες ενεργειακές μας εξαρτήσεις!

Συγκεκριμένα, όπως λέει στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ο Γιάννης Κουτσαυτάκης, η συγκεκριμένη ανεμογεννήτρια διαφέρει από τις υπάρχουσες ως προς το παθητικό φρένο το οποίο διαθέτει για την προστασία της μηχανής. Στο παθητικό μπροστά υπάρχει μια σύγχρονη γεννήτρια. Και σε αντίθεση με τις άλλες ανεμογεννήτριες, το πηνίο στην εν λόγω ανεμογεννήτρια είναι σταθερή, ενώ στις άλλες το πηνίο περιστρέφεται μέσα στους μαγνήτες. «Εξωτερικά στις δύο πλάκες γύρω-γύρω έχει μαγνήτες. Περιστρέφονται λοιπόν οι μαγνήτες από τα φτερά, αλλά το πηνίο μένει σταθερό, και έτσι έχουμε ηλεκτρική ενέργεια…».

Μας έδειξε εξάλλου τρία καλώδια. Αυτά συνδέονται μεταξύ τους και προκαλούν το βραχυκύκλωμα εκείνο που κάνει τη μηχανή να γυρίζει πάρα πολύ αργά. «Αυτό το βραχυκύκλωμα έχει να κάνει με την προστασία της μηχανής. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη μηχανή έχουμε τρεις τρόπους φρεναρίσματος. Ο ένας είναι το βραχυκύκλωμα, ο άλλος είναι το παθητικό φορτίο και ο τρίτος είναι το δισκόφρενο, το οποίο είναι κι αυτό δική μας πατέντα, δηλαδή δεν υπάρχει δισκόφρενο στις μηχανές. Και να φανταστείτε ότι οι μεγάλες ανεμογεννήτριες, στα αιολικά πάρκα, δεν έχουν ούτε ουρά, ούτε φρένα, ούτε τίποτα.

Έχουν ένα ανεμόμετρο, το οποίο σύμφωνα με τη ροή του αέρα πάει και τη μηχανή κατευθείαν στην κατεύθυνση του αέρα. Γι’ αυτό και δεν έχουν και ουρά οι μεγάλες μηχανές. Σε αυτές τις περιπτώσεις έχουν ένα παθητικό φρένο, το οποίο λειτουργεί ηλεκτρονικά από τους “χώρους ελέγχου” του αιολικού πάρκου…».

πηγη:www.neakriti.gr

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *